IN DRIE STAPPEN NAAR EEN HELDER MERK
Er is zoveel te lezen over branding en merken bouwen (we hebben wel een stapel boeken voor je :)). Maar je hoeft helemaal niet zelf een merkexpert te worden om toch een sterk merk te kunnen bouwen. We doen het werk graag voor je. daarbij delen we de aanpak op in drie behapbare ingrediënten.
Om een helder merk neer te zetten, die de juiste klanten aantrekt, hanteren we onze eigen ontwikkelde aanpak met drie aandachtsgebieden:
- Brand Core
- Brand Positioning
- Brand Style
Brand Core
Definieer en ga aan de slag met de drijvende kracht achter je merk en onderneming. Het vertrekpunt voor elk merk is namelijk een visie. Op de branche, op de wereld, op een uitdaging of aanpak. Een unieke kijk of mening. Soms kun je deze niet 123 definiëren, maar is het een uitkomst van veel denk- en puzzelwerk. Het vereist ook behoorlijk wat zelfkennis, een blik op het ontstaan en de historie van het merk en de organisatie. Maar wanneer je de Brand Core goed vastlegt, heb je een helder kompas en uitgangspunt voor alle (merk)keuzes.
Brand Positioning
Wat is je plek in de markt? En je ideale positionering? Krijg je ideale klant in het vizier, die mensen met wie je graag werkt en die echt bij de business passen. Want ook jij wil graag werken met de leukste klanten toch? Je kan ze echter alleen aanspreken als je weet wie je wilt bereiken. Hoe groter de organisatie, hoe verder je vaak van je klanten verwijderd bent in de dagelijkse praktijk. Dus neem de moeite om weer echt in contact te komen met je (eind)klanten en kijk wat hen drijft, wat de wensen, de klachten, angsten zijn, wat willen ze? Hoe definieer je de markt waarin het merk speelt? En welke plek neem je in?
Brand Style
Wat is de merkpersoonlijkheid en hoe ervaart de klant dat? In stijl en tone of voice? Visualiseer en geef vorm aan je merk. Welke stijl en vormgeving past naadloos bij het merkverhaal? Welke woorden en look & feel zorgen voor de juiste uitstraling? Het gaat dus voorbij wat je (persoonlijk) mooi vindt, je wilt namelijk dat je merk de juiste uitstraling heeft waardoor het de juiste mensen aanspreekt. Design verkoopt en doet er toe. Mooie merken trekken aan.
Samen een helder vertrekpunt creëren?
Misschien ben je serieel ondernemer en plan je net je nieuwste bedrijf? Of misschien heb je hulp nodig om je bestaande merk te verfrissen en te verfijnen? Hoe dan ook, een merkstrategie werksessie met Behold zorgt ervoor dat je (weer) een helder vertrekpunt hebt voor je merk en al je business beslissingen.
De juiste strategie helpt jou als ondernemer of onderneming keuzes te maken, creëert de juiste business mindset en geeft grip op succes.
Zullen samen aan de slag gaan?