VanHier Haarlem

VanHier Haarlem

Per januari 2023 gaat de coöperatie VanHier Haarlem de opdracht ‘’Gewoon in de Wijk’’ uitvoeren. Behold Agency mocht de merkstrategie opzetten en het branddesign aanscherpen en ontwikkelen.

VanHier Haarlem
VanHier Haarlem

Om een helder merkverhaal te creëren hebben we de doelgroepen en stakeholders betrokken in verschillende werksessies. Ook liepen we een dag mee in het werkveld. Om zo alle ingrediënten scherp te krijgen. Samen met een copywriter schreven we de merkstrategie en het merkverhaal. Op basis hiervan creërden we twee design richtingen, die voldoen aan de WCAG.  De nieuwe organisatie koos de best passende richting.

VanHier Haarlem
VanHier Haarlem

Een optimistische en stevige huisstijl

Het design straalt optimisme en stevigheid uit. We kozen voor een opvallend maar eenduidig kleurpalet wat voor snelle herkenning kan zorgen.

De vorm van het logo verwijst zowel naar een placeholder en een tekstballon. De huisstijl is verder opgebouwd uit een combinatie van 3 lettertypen. Het vriendelijke en uitnodige lettertype dat ook in het woordmerk is gebruikt. Aangevuld met een strak stevig font voor koppen en bodytekst. En voor een persoonlijk en menselijk noot een handgeschreven font voor accenten.

We leverden een huisstijl handboek op zodat de hele organisatie de nieuwe stijl eigen kan maken. En het merk verder tot leven komt.

 

VanHier Haarlem
VanHier Haarlem
VanHier Haarlem
VanHier Haarlem
VanHier Haarlem
VanHier Haarlem
VanHier Haarlem