Wanneer de verkoop stagneert en de omzet daalt, is het je natuurlijke instinct om je marketingstrategie te herzien of je branding opnieuw onder de loep te nemen. Je onderbuikgevoel vertelt je als ondernemer of marketeer vaak dat het tijd is om iets nieuws te doen en helemaal opnieuw te beginnen.
Het is duidelijk dat de prestaties afnemen omdat je publiek zich verveelt en snakt naar iets nieuws, toch? Niet noodzakelijk.
Er kunnen talloze redenen zijn waarom de verkoopcijfers verschuiven en cijfers fluctueren in de loop van een onderneming. Natuurlijk is je publiek in de loop van de tijd misschien ongevoelig geworden voor je branding – dat zou een echte reden kunnen zijn. Het kan echter ook zijn dat je product niet op de juiste consument gericht is of dat je het via de verkeerde kanalen op de markt brengt.
Elke uitdaging die je tegenkomt is uniek en vereist een zorgvuldige afweging om de juiste koers te volgen. Marketing en branding zijn niet zwart-wit. Daarom is een rebrand misschien niet het antwoord waarnaar je op zoek bent. Er is een grijs gebied dat moet worden verkend om tot een holistische lange termijn oplossing te komen met maximale effectiviteit en minimale weerstand.
Dit soort oplossingen vereist meer dan instinct en onderbuikgevoel. Het vereist dat je afstand neemt en je verdiept in het systeem van het bedrijf, rekening houdend met elke variabele die zou kunnen bijdragen aan de huidige stagnatie. Pas als je als een helikopter blik naar de business en het merk kijkt, kun je een solide oplossing vinden.
“Soms heb je een extra paar ogen nodig om dat andere perspectief te krijgen.”
Als oprichter en CEO van je bedrijf ben je zo dicht bij alles dat het moeilijk voor je kan zijn om een stap terug te doen en alle details te zien en overzien. Je blik wordt vertroebeld door verwachtingen en patronen die er al vanaf het begin zijn. Wanneer je iemand samen met jou in dit proces uitnodigt, open je de deuren om inzicht te krijgen die je anders zou hebben gemist.
Dat is het mooie van het inhuren van een brandingstrateeg: we kunnen je een onbevooroordeeld perspectief geven van hoe je als merk kunt groeien.
Samen kijken we naar je business, de rol van het merk en hoe branding en design daar een rol in spelen. Wat is de kern van het merk? Samen creëren we een uniek plan om je omzet te verhogen, uw producten/diensten een boost te geven, het verhaal van je merk te vertellen, zodat je kunt groeien zonder overhaast te stappen in een rebranding proces.
Dus, voordat je de impuls volgt om alles tot de grond toe af te branden en opnieuw te beginnen, onderzoek al je opties. Soms is de conclusie dat een lichte restyle voldoende is om de business een impuls te geven. Of kun je de design elementen die er zijn een twist geven als dat nodig is. En soms is daadwerkelijk een rebranding het antwoord.
Laten we samenwerken om een evenwichtige, holistische oplossing te creëren om je visie weer tot leven te brengen. En je merk optimaal te laten shinen en branddesign echt als tool in te zetten. Klik hier om een adviesgesprek in te plannen.